نشست هفتگی کابینه‌ی نهم دولت اقلیم کوردستان بە ریاست مسرور بارزانی برگزار شد

در این نشست، حضور تیم دولت در پارلمان کوردستان، قانون بیمه و تأمین اجتماعی، مالیات بر درآمد و امور مربوط به آموزش و پرورش موردگفتگو قرار گرفت

اربیل (کوردستان۲۴)- هیئت دولت اقلیم کوردستان روز چهارشنبه ۱۶ تیرماه به ریاست نخست‌وزیر مسرور بارزانی و با حضور قباد طالبانی معاون نخست‌وزیر تشکیل جلسه داد.

نخست‌وزیر در ابتدای این نشست ضمن قدردانی از تیم دولت بە منظور شرکت در نشست پارلمان کوردستان پاسخ‌های وزیران بە سؤالات نمایندگان، گفت: " کابینه‌ی نهم دولت اقلیم کوردستان از ابتدای فعالیت خود با پارلمان هماهنگ بوده و بە این هماهنگی ادامه خواهیم داد."

مسرور بارزانی بر لزوم هماهنگی و اتحاد دولت و پارلمان بر مبنای اساسنامه‌ی پارلمان و قوانین مصوبه و بدون هرگونه موضع‌گیری غیرمعمول تأکید کرد.

در بخش دوم این نشست، والا فرید، وزیر اقلیم کوردستان در امور پارلمان، پیش‌نویس جدید اصلاح قانون وزارت دارایی و اقتصاد اقلیم کوردستان را تشریح کرد و مخصوصاً بە موضوع مدیریت سازمان بیمە و تأمین اجتماعی پرداخت کە در داخل وزارت دارایی بر فعالیت شرکت‌های بیمه و تأمین اجتماعی کوردستان نظارت می‌کند.

این پیشنویس با اکثریت اعضای کابینه برای ارسال بە پارلمان کوردستان تصویب شد.

در ادامه‌ی این نشست بە امور آموزش‌وپرورش، سازماندهی دوباره مالیات، امور استخراج و صادرات نفت و  راهکارهای مبارزه با ویروس کرونا  مطرح و تدابیر لازم اندیشیده شد.

/ا.م