واکنش سخنگوی دولت اقلیم کوردستان به سخنان حیدر عبادی

دولت اقلیم کوردستان خواهان بینان‌گذاری آینده‌ای روشن و باثبات برای همه‌ی اقلیت‌های ملی و دینی است

اربیل (کردستان ۲۴)- دولت اقلیم کوردستان روز شنبه بیانیه حیدر العبادی، نخست‌وزیر سابق عراق در سالروز حمله دولت وی در سال ۲۰۱۷ به استان کرکوک و دیگر مناطق جداشده از اقلیم کردستان در آن زمان را محکوم کرد و گفت عبادی برای سرپوش گذاشتن بر شکست اخیر در انتخابات سرتاسری عراق چنین موضوعی را مطرح می‌کند.

جوتیار عادل سخنگوی دولت اقلیم کوردستان گفت: " حقایق برای ملت عراق محرز گردید و ثابت کرد که سیاست‌های توسعه‌طلبانه دوام نخواهد آورد. همچنین تلاش‌های سرکوبگرانه شکست‌خورده است. در طول تاریخ این حقیقت ثابت شده است کە تلاش‌ها برای برهم زدن اتحاد عراق در جهت منافع شخصی و لحظه‌ای شکست خواهند خورد.

سخنگوی دولت اقلیم کوردستان در ادامه گفت: " دولت اقلیم کوردستان خواهان بنیان‌گذاری آینده‌ای روشن و باثبات برای همه‌ی اقلیت‌های ملی و دینی است که همه را با آسودگی دربر بگیرد. دولت اقلیم کوردستان همچنین تحریکات تک‌روانەانحصارطلبی سیاست سرافکندگی تحت عناوین پرزرق‌وبرق را که حتی ترویج‌دهندگانش به باور ندارند را قبول نخواهد کرد.

جوتیار عادل در پایان گفت: " عراق امروز از هرزمانی بیشتر نیازمند سیاست‌های عقلانی و حکیمانه است که عاری از خود تحمیلی و زیاده‌خواهی و تحمیل قدرت باشد.

/ا.م