شوشتری: مرکز تخصصی توسعه صادرات مصالح و تجهیزات ساختمانی ایران در شهر کلار ایجاد می‌شود

"در مجاورت گذرگاه مرزی پرویزخان قرار می‌گیرد"
ایران در شهر کلار مرکز تخصصی توسعه صادرات ایجاد می‌کند
ایران در شهر کلار مرکز تخصصی توسعه صادرات ایجاد می‌کند

اربیل (کوردستان٢٤)- سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، از ایجاد مرکز تخصصی توسعه صادرات مصالح و تجهیزات ساختمانی ایران در شهر کلار اقلیم کوردستان خبر داد.

کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک، به نقل از مهدی شوشتری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه اعلام کرد:" نخستین مرکز تخصصی توسعه صادرات مصالح و تجهیزات ساختمانی ایران در شهر کلار ایجاد خواهد شد".

شوشتری تاکید کرده است که مرکز تجاری مذکور در نقطه اتصال اقلیم کوردستان و مناطق عربنشین عراق و در مجاورت گذرگاه مرزی پرویزخان قرار می‌گیرد.

 وی همچنین اظهار داشته که این مرکز "در یک مجتمع بزرگ تجاری با بیش از ۱۱۰۰۰ متر مربع در وسط شهر کلار واقع شده که طبقه دوم آن با وسعت ۳۵۰۰ متر مربع وسعت و با برخورداری از امکانات خاص و استانداردهای نمایشگاهی، امکان حضور حدود ۷۰ نوع تولیدات صنعت ساختمانی ایران شامل مصالح و تجهیزات ساختمانی، شرکت های دانش بنیان و انرژی‌های نوین ساختمانی را فراهم می آورد".

سرکنسول جمهوری اسلامی احتمال داده که مرکز تجاری تخصصی صنعت ساختمان ایران در شهر کلار، تا نیمه دوم خرداد ماه ۱۴۰۱ گشایش یابد.

0

ب.ن