مدیر سازمان منابع آبی اقلیم کوردستان: نباید موضوع آب را به یک مشکل سیاسی تبدیل کرد

"سدهای اقلیم کوردستان برای مناطق مرکزی و جنوبی عراق نیز آب تامین می‌کنند"
پاسخ به واکنش بغداد نسبت به سدسازی در اقلیم کوردستان
پاسخ به واکنش بغداد نسبت به سدسازی در اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤)- مدیر سازمان منابع آبی اقلیم کوردستان، تاکید کرد که سدهای اقلیم بر اساس نیاز مردم به آب احداث می‌شوند و نباید موضوع آب را به یک مشکل سیاسی تبدیل کرد.

دولت عراق فدرال به تلاش‌های دولت اقلیم کوردستان برای سد سازی در راستای حل مشکل کم‌آبی در اقلیم واکنش نشان داده و خواستار آن شده که تنها به احداث سد‌های برق آبی اجازه داده شود.

کابینه نهم دولت اقلیم کوردستان به منظور پیشگیری از تاثیرات خشکسالی و تغییرات اقلیمی بر کمبود آب شیرین و بخش کشاورزی، اقدام به اجرای پروژەهای سد سازی نموده و اکنون سه سد در حال احداث هستند.

دکتر کاروان صباح، مدیر سازمان منابع آبی اقلیم کوردستان با حضور در گفتگوی خبری تلویزیون کوردستان٢٤ اظهار داشت:" متاسفانه دولت فدرال این موضوع را در رسانه‌ها بسیار غلط جلوه داده و از آن استفاده سیاسی می‌کنند".

وی افزود که بایستی برای مردم آب آشامیدنی تامین کرد و سدهای اقلیم کوردستان از جمله سد دوکان و دربندیخان برای مناطق مرکزی و جنوبی عراق نیز آب تامین می‌کنند.

دکتر کاروان واکنش دولت فدرال را شک برانگیز خواند و گفت:" آنها نمی‌توانند تعیین کنند که در اقلیم کوردستان چه نوعی از سد احداث شود، چرا که سدها بر اساس نیاز مردم به آب احداث می‌شوند و نباید موضوع آب را به یک مشکل سیاسی تبدیل کرد".

مدیر سازمان منابع آبی اقلیم کوردستان خاطرنشان کرد که میزان بارش برف و باران در سال جاری در حد انتظار نبوده و در حال بررسی تاثیرات کمبود آب بر بخش کشاورزی هستند.

ب.ن