دولت اقلیم سالیاد تاسیس نیروی تفنگداران دریایی آمریکا را تبریک گفت

"تفنگداران دریایی آمریکا در خدمت به ملت خود شجاع و فداکار هستند"
تبریک دولت اقلیم کوردستان به تفنگداران دریایی آمریکا
تبریک دولت اقلیم کوردستان به تفنگداران دریایی آمریکا

اربیل (کوردستان٢٤) – رئیس اداره روابط خارجی دولت اقلیم کوردستان، شجاعت‌های تفنگداران دریایی آمریکا را ستود.

سفین دزه‌ای، رئیس اداره روابط خارجی دولت اقلیم کوردستان، روز چهارشنبه ٩ نوامبر، در مراسم ٢٤٧مین سالیاد تاسیس نیروی تفنگداران دریایی آمریکا که در کنسولگری آن کشور در پایتخت اقلیم کوردستان برگزار شد، حضور یافت و به تفنگداران دریایی آمریکا "به خاطر شجاعت‌هایشان" تبریک گفت.

دزه‌ای، در یک پیام توییتری نوشت:" از طرف دولت اقلیم کوردستان، به تفنگداران دریایی آمریکا به خاطر شجاعت و فداکاری‌هایشان در خدمت به ملت خود، تبریک گفتم".

در حساب توییتری تفنگداران دریایی آمریکا، آمده است که تفنگداران دریایی ایالات متحده، در ١٠ نوامبر ٢٠٢٢، در سراسر جهان ٢٤٧مین سال پیروزی در میدان جنگ و میراثی را که حاصل افتخار، شجاعت و تعهد است، جشن خواهند گرفت."

تفنگداران دریایی آمریکا در مبارزه با سازمان تروریستی داعش نقش مهمی ایفا کرده و به پیشمرگان اقلیم کوردستان و نیروهای کورد در غرب کوردستان، کمک‌های قابل توجهی کرده‌اند.

علاوه بر این، سە هزار و ٦٠٠ تفنگدار دریایی آمریکا، در عملیات تامین آسایش در سال ١٩٩١ شرکت کردند و صدها هزار کورد را از خطر "کشتار جمعی" توسط رژیم صدام حسین، دیکتاتور معروف عراق، نجات دادند. عملیاتی که با مشارکت ایالات متحده، بریتانیا، و فرانسه انجام و منجر به ایجاد اقلیم خودمختار کوردستان شد.

این در حالی‌ست که آمریکا به طور مستمر، بر پایبندی خود به حمایت از نیروی پیشمرگ اقلیم کوردستان، تاکید کرده است.

ایالات متحده و دولت اقلیم کوردستان، در ٢١ سپتامبر، با هدف تداوم حمایت‌ها از نیروی پیشمرگ، یادداشت تفاهمی امضا کردند.

ب.ن