نشست هیات‌های مذاکرات دولت اقلیم کوردستان و وزارت نفت عراق

"دیدگاه‌های دولت اقلیم درباره پیشنویس قانون نفت و گاز ارایه شدند"
هیات‌های دولت اقلیم کوردستان و وزارت نفت عراق تدوین قانون نفت و گاز را بررسی کردند
هیات‌های دولت اقلیم کوردستان و وزارت نفت عراق تدوین قانون نفت و گاز را بررسی کردند

اربیل (کوردستان٢٤) – وزیر دارایی و اقتصاد دولت اقلیم کوردستان، تاکید کرده است که خواستار توافق با دولت فدرال درباره تدوین قانون نفت و گاز عراق هستند، به طوریکه در راستای خدمت به همه شهروندان عراق و اقلیم کوردستان باشد.

پایگاه خبری دولت اقلیم کوردستان، در بیانیه‌‌ای اعلام کرد که هیات مذاکرات دولت اقلیم، امروز یکشنبه در بغداد با یک هیات وزارت نفت عراق فدرال، نشست برگزار کرده است.

در بیانیه آمده است که در این نشست آوات شیخ جناب، وزیر دارایی و اقتصاد دولت اقلیم، تاکید کرده است که خواستار توافق با دولت فدرال درباره تدوین قانون نفت و گاز عراق هستند، به طوریکه در چارچوب قانون اساسی عراق بوده و در راستای خدمت به همه شهروندان عراق و اقلیم کوردستان باشد.

بر پایه بیانیه در این نشست، کمال محمد، وزیر منابع طبیعی، دیدگاه‌های دولت اقلیم درباره پیشنویس قانون نفت و گاز را مطرح کرده و امید صباح، دبیر شورای وزیران نیز تصویب چنین قانونی را در عراق مهم توصیف کرده است.

روز شنبه ١١ فوریه، هیات مذاکرات دولت اقلیم کوردستان به ریاست وزیر دارایی و اقتصاد، وارد بغداد شد.

پایگاه خبری دولت، هدف از این سفر را مذاکرات درباره استحقاقات مالی اقلیم کوردستان از بودجه سال ٢٠٢٣، قانون نفت و گاز عراق و اصل ١٤٠ قانون اساسی عراق مربوط به مناطق مورد مناقشه، اعلام کرده است.

ب.ن