سخنگوی دولت: نتایج نشست‌ها با بغداد مطلوب بوده‌اند

"مذاکرات با بغداد ادامه خواهند داشت"
نشست هیات مذاکرات دولت اقلیم کوردستان با مقامات سازمان گذرگا‌ه‌های مرزی عراق
نشست هیات مذاکرات دولت اقلیم کوردستان با مقامات سازمان گذرگا‌ه‌های مرزی عراق

اربیل (کوردستان٢٤) – سخنگوی دولت اقلیم کوردستان، نتایج نشست‌های اخیر هیات مذاکرات دولت اقلیم با جهات مربوطه در دولت فدرال عراق را مطلوب دانست.

جوتیار عادل، سخنگوی دولت اقلیم کوردستان، امروز دوشنبه در وب سایت دولت اقلیم، بیانیه‌ای منتشر و در آن اعلام کرد که دیروز یکشنبه ١٢ و امروز دوشنبه ١٣ فوریه، هیات مذاکرات دولت، سه نشست مهم در بغداد داشته است.

سخنگوی دولت می‌افزاید که هیات مذاکرات در نشست با مقامات وزارت نفت عراق، اصول اساسی قانون نفت و گاز را مورد گفتگو قرار داده و دیدگاه دولت اقلیم درباره آن را ارایه کرده است.

درباره تدوین قانون بودجه ٢٠٢٣ نیز به نشست هیات مذاکرات دولت اقلیم با جهات مربوطه در دولت عراق اشاره کرده و تاکید نموده که درباره مفاد قانون، تفاهم مطلوب حاصل شده و موادی را که می‌بایست در قانون بودجه تثبیت شوند، بررسی کرده‌اند.

و نیز یادآور شده است که هیات مذاکرات در نشست با مسئولین سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق، ارتقای سطح هماهنگی فی‌مابین را به ویژه در زمینه تعرفه گمرکی مورد بررسی قرار داده‌اند.

آقای جوتیار عادل، نتایج نشست‌ها را مطلوب دانسته و خاطرنشان کرده که هنوز مواردی هستند بر سر آنها اختلاف وجود دارد و بایستی بررسی شوند و نسبت به آنها به نقطه نظر مشترک رسید.

از طرفی دیگر امید صباح، دبیر شورای وزیران دولت اقلیم، اعلام کرده است که مذاکرات اربیل و بغداد ادامه خواهند داشت و هفته آینده برای مذاکرات به بغداد باز می‌گردند.

روز شنبه ١١ فوریه، هیات مذاکرات دولت اقلیم کوردستان به ریاست وزیر دارایی و اقتصاد، وارد بغداد شد.

پایگاه خبری دولت، هدف از این سفر را مذاکرات درباره استحقاقات مالی اقلیم کوردستان از بودجه سال ٢٠٢٣، قانون نفت و گاز عراق و اصل ١٤٠ قانون اساسی عراق مربوط به مناطق مورد مناقشه، اعلام کرد.

ب.ن