باخوان: در نتیجه فعالیت‌های دیپلماتیک مسرور بارزانی جهان اجازه نمی‌دهد اربیل تنها بماند

"برقراری روابط با کشورهای حوزه خلیج موجب حفظ منافع اقلیم کوردستان می‌شود"
عادل باخوان، مدیر مرکز فرانسوی پژوهش در امور عراق
عادل باخوان، مدیر مرکز فرانسوی پژوهش در امور عراق

اربیل (کوردستان٢٤) – یک کارشناس سیاسی تاکید کرد که در نتیجه فعالیت‌های دیپلماتیک نخست وزیر اقلیم کوردستان، جهان اجازه نمی‌دهد که اربیل تنها بماند.

عادل باخوان، مدیر مرکز فرانسوی پژوهش در امور عراق، با شرکت در گفتگوی خبری شبکه تلویزیونی کوردستان٢٤، فعالیت‌های دیپلماتیک کابینه نهم دولت اقلیم را ارزیابی کرد و گفت:"مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم با ایجاد ارتباطات وسیع دیپلماتیک، حضور جهانی در اربیل پدیدار کرده است، به طوریکه جهان اجازه نمی‌دهد، اربیل تنها بماند".

او همچنین حضور نمایندگان اقلیم کوردستان در کنفرانس آتی بغداد را مهم دانست، "زیرا رهبران ٢٥ کشور مهم در آن کنفرانس شرکت خواهند داشت".

باخوان تاکید کرد:"اکنون کشورهای خلیج به مرکز خاورمیانه تبدیل شده‌اند و به همین دلیل برقراری روابط قوی دیپلماتیک با آنها، موجب حفظ منافع اقلیم کوردستان خواهد شد".

مدیر مرکز فرانسوی پژوهش در امور عراق، تقویت روابط دیپلماتیک بین اقلیم کوردستان و عربستان سعودی را نیز ضروری دانست و بر گشایش نمایندگی دولت اقلیم در ریاض تاکید کرد.

کارشناسان معتقدند که در کابینه نهم دولت اقلیم کوردستان، جهش‌های دیپلماتیک به ویژه با کشورهای حوزه خلیج و برخی کشورهای اروپایی، اتفاق افتاده است.

ب.ن