ریبر احمد: مسرور بارزانی با اراده‌‌ای پولادین با بحران‌‌ها روبرو شد

"نخست وزیر اهمیت بسیاری به طرح‌های راهبردی و ایجاد زیرساخت محكم داده است"
ریبر احمد، وزیر امور داخلی اقلیم کوردستان
ریبر احمد، وزیر امور داخلی اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤) – وزیر امور داخلی اقلیم کوردستان، می‌گوید که نخست وزیر اقلیم در چهار سال گذشته بر مبنای صداقت، شجاعت، دلسوزی و میهن‌پروری با بحران‌ها مواجه شده است.

ریبر احمد، وزیر امور داخلی اقلیم کوردستان، در مراسم نمایش یک فیلم مستند از فعالیت‌های کابینه نهم دولت اقلیم کوردستان و نقش مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم در آن، طی ایراد سخنانی اظهار داشت که نخست وزیر و کابینه او با فشار و بحران‌های مختلفی مواجه بوده است، از جمله تهدید تروریسم و کاهش قیمت نفت.

وی تاکید کرد که کابینه نهم با بحران‌هایی همچون همه‌گیری کرونا، توقف مبادلات تجاری و کاهش درآمد داخلی مواجه بوده و با اختلافات با دولت فدرال، افزایش فشار‌های اقتصادی و سیاسی و سوء‌استفاده از نهادهای فدرالی برای تحت فشار قرار دادن اقلیم کوردستان و کابینه نهم و جناب نخست وزیر از طریق اهرم‌های داخلی و منطقه‌ای، دست و پنجه نرم کرده است.

آقای ریبر احمد، در ادامه گفت که عبور از این همه فشار و بحران‌ نیازمند به‌کارگیری حکمت و هنر رهبری بود که خوشبختانه جناب نخست وزیر با تکیه بر فرهیختگی خود که ریشه در خط مبارزاتی بارزانی و مکتب میهن‌پروری کوردانه دارد، با اراده‌‌ای پولادین با همه آن موانع و بحران‌‌ها روبرو شد.

وزیر امور داخلی ضمن شکرگذاری برای پروردگار و قدردانی از مردم کوردستان، گفت:" با حمایت دوستان و دلسوزان اقلیم و مقاومت نیروی پیشمرگ و نهادهای امنیتی و در راس آنها حمایت و رهبری پرزیدنت مسعود بارزانی، جناب نخست وزیر با موفقیت توانست از آن دوره دشوار عبور کند".

و نیز دلیل مقاومت نخست وزیر را در روئیا، اهداف و آرزوهای بزرگ او دانست که همواره با برنامه‌ریزی علمی با موانع روبرو شده و به کار گروهی اعتقاد دارد.

ریبر احمد خاطرنشان کرد:" نخست وزیر در چهار سال گذشته در شورای وزیران بر مبنای احترام گذاشتن به نظرات مختلف، فضای بسیار مناسبی ایجاد کرده بود، هیچ تصمیمی را بر مبنای اکثریت و اقلیت اتخاذ نکرده و بیشترین زمان را به گفتگو اختصاص داده و به طور یکسان از همه وزارتخانه‌ها حمایت کرده است".

همچنین تاکید کرد که نخست وزیر در بیشتر بخش‌ها اقدام جدی صورت داده و اهمیت بسیاری به طرح‌های راهبردی و ایجاد زیرساخت محكم داده است.

وزیر امور داخلی اقلیم، خاطرنشان کرد که نخست وزیر از چهار سال گذشته یک روند مهم اصلاحات آغاز کرده و بر مبنای صداقت، شجاعت، دلسوزی و میهن‌پروری با بحران‌ها مواجه شده است.

ب.ن