دیپلمات ارشد ژاپن: با مسرور بارزانی گفت‌وگویی ثمربخش داشتیم

"متعهد شده‌ام که تمام تلاش خود را برای تحکیم روابط توکیو و اربیل به کار ببندم"
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان و فوتوشی ماتسوموتو، سفیر ژاپن در عراق
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان و فوتوشی ماتسوموتو، سفیر ژاپن در عراق

اربیل (کوردستان٢٤) – دیپلمات ارشد ژاپن در عراق، می‌گوید که با نخست وزیر اقلیم کوردستان گفت‌وگویی ثمربخش داشته و متعهد شده است که تمام تلاش خود را برای تحکیم روابط توکیو و اربیل به کار ببندد.

فوتوشی ماتسوموتو، سفیر ژاپن در عراق، درباره دیدار روز سه‌شنبه ٢٨ نوامبر با مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان، در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس، پیامی منتشر کرد.

در پیام وی آمده است:" در مراسم تقدیر از آموزش دیدگان دوره‌های جایکا، با جناب مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان، گفت‌وگویی ثمربخش داشتیم و در راستای تحکیم روابط دو جانبه بین کوردستان و ژاپن درباره دو ایده صحبت کردیم؛ معرفی نظام آموزشی ژاپن در مدارس اقلیم کوردستان و طرح تصفیه آب و فاظلاب اربیل و تحکیم مبادلات تجاری."

 سفیر ژاپن در عراق، همچنین نوشته است:" به نخست وزیر اقلیم تعهد داده‌ام که تمام تلاش خود را برای تحکیم روابط با اقلیم کوردستان به کار ببندم و مذاکرات صلح آمیز بین اربیل و بغداد را مورد اهمیت قرار دهیم که نتایج آن به زودی پدیدار می‌شود."

او از نخست وزیر اقلیم به خاطر حضور در مراسم تقدیر از آموزش دیدگان دوره‌‌های آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن – جایکا، قدردانی کرده است.

جایکا، با همکاری و هماهنگی دولت اقلیم کوردستان، طرح‌های گوناگونی را در بخش‌های آب و فاضلاب، برق و کشاورزی اجرا می‌کند کە مهم‌ترین آن‌ها طرح توسعه‌ شهری اربیل، پایتخت اقلیم کوردستان است.

به گفته خانم کنار هدایت، رئیس انجمن آموزش دیدگان جایکا، در سال میلادی جاری، حدود ۱۵۰۰ کارمند اقلیم کوردستان، در دوره‌های آموزشی جایکا در زمینه‌های مختلف شرکت کرده‌اند.

نخست وزیر اقلیم کوردستان، در مراسم روز سه‌شنبه، تاکید کرد که اقلیم می‌تواند از تجربه‌های موفق ژاپن در بازسازی، توسعه و نوآوری، بهره‌مند شود.

ب.ن