یحیی رسول: عاملان حمله اخیر به سفارت آمریکا در بغداد دستگیر شدند

"السودانی بر شناسایی و مجازات عاملان حمله، بدون دخالت خارجی تاکید کرده است"
یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق
یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق

اربیل (کوردستان٢٤) – سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، از دستگیری عاملان حمله اخیر به سفارت آمریکا در بغداد خبر داد و تاکید کرد که چنین اقداماتی حاکمیت کشور و توانایی دولت در حفظ امنیت را به چالش می‌کشند و "قابل تحمل نیستند."

یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، امروز پنجشنبه ١٤ دسامبر در بیانیه‌ای اعلام کرد که برخی از عاملان حمله راکتی روز جمعه ٨ دسامبر به سفارت آمریکا را شناسایی و دستگیر کرده‌اند.

وی از اینکه شماری از عاملان حمله، وابسته به سازمان‌‌های امنیتی عراق هستند، ابراز تاسف کرد و گفت که به مراجع قانونی تحویل و مجازات خواهند شد.

همچنین تاکید کرد که به ماموریت خود برای شناسایی و دستگیری تمامی افرادی که در حمله به سفارت آمریکا دست داشته‌اند، ادامه خواهند داد.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، تاکید کرد که چنین اقداماتی حاکمیت کشور و توانایی دولت در حفظ امنیت را به چالش می‌کشند و "قابل تحمل نیستند."

پیش از این دفتر محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که السودانی در تماس تلفنی با آنتونی بلینکلن، وزیر امور خارجه آمریکا بر شناسایی و مجازات عاملان حمله به سفارتخانه آن کشور در بغداد، بدون دخالت خارجی، تاکید کرده و اطمینان داده است که دیپلمات‌ها و مستشاران ایالات متحده در عراق در امان خواهند بود.

با آغاز جنگ غزه، گروه شبه‌نظامی، موسوم به (جبهه مقاومت عراق) اعلام کرد که در واکنش به حمایت آمریکا از اسرائیل در آن جنگ، منافع ایالات متحده در منطقه را هدف می‌گیرد.

آمریکا در واکنش به این قبیل حملات، پایگاه‌های شبه‌نظامیان در عراق و سوریه را مورد هدف قرار داده و اعلام کرده است که به دفاع از پرسنل خود و نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در برابر حملات ادامه خواهد داد.

با افزایش درگیری‌‌ها بین گروه شبه‌نظامی حماس و ارتش اسرائیل، نگرانی‌ از گسترش جنگ در منطقه افزایش پیدا کرده است.

ب.ن