مجمع عمومی سازمان ملل: از جمهوری اسلامی خواسته به "تبعیض سیستماتیک و آزار و اذیت فیزیکی و کلامی زنان و دختران" پایان دهد

پیش‌نویس این قطعنامه از سوی کانادا پیشنهاد شده بود

اربیل (کوردستان ۲۴)– مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه‌ی محکومیت نقض گسترده‌ی حقوق بشر، توسط جمهوری اسلامی را تصویب کرد و از ایران خواست که به تمامی اشکال نقض حقوق بشر علیه اقلیت‌ها پایان دهد.

سازمان ملل متحد در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی خود روز سه‌شنبه ۲۸ آذر قطعنامه‌ی محکومیت نقض گسترده حقوق بشر، توسط جمهوری اسلامی را تصویب کرد.

این قطعنامه که توسط نماینده‌ی کانادا در آبان ماه سال جاری به سازمان ملل متحد پیشنهاد شده بود، با ۷۸ رأی موافق، ۳۰ رأی مخالف و ۶۸ رأی ممتنع به تصویب رسید.

در این قطع‌نامه نسبت به نقض گسترده‌ی حقوق اقلیت‌های مذهبی در ایران ابراز نگرانی شده و از جمهوری اسلامی خواسته شده که در تمامی ابعاد به نقض حقوق بشر علیه این اقلیت‌ها پایان داده شود.

این قطعنامه "سرکوب هدفمند زنان و دختران در فضای واقعی و مجازی" را قویاً محکوم کرده و از جمهوری اسلامی خواسته به "تبعیض سیستماتیک و آزار و اذیت فیزیکی و کلامی زنان و دختران"  پایان دهد.

این قطعنامه همچنین از مقامات ایران خواسته تا به وضعیت زندان‌ها و شرایط بد آنها رسیدگی کنند.

 قطعنامه در مورد وضعیت زندانیان از ایران خواسته که به شکنجه و مجازات بی‌رحمانه و غیرانسانی و تحقیرآمیز پایان دهد و سرکوب سیستماتیک، دستگیری‌ها و بازداشت‌های خودسرانه معترضان ازجمله عمل ناپدید سازی را متوقف کند.