لاوند محمود: پروازهای مسافری خارجی به اقلیم کوردستان افزایش یافته‌اند

"نشان می‌دهد که آرامش و امنیت در اقلیم کوردستان برقرار است"
فرودگاه بین‌المللی اربیل
فرودگاه بین‌المللی اربیل

اربیل (کوردستان٢٤)- یک مقام در بخش گردشگری اقلیم کوردستان، از افزایش پروازهای مسافری و گردشگری خارجی به اقلیم خبر داد.

لاوند محمود، رئیس اتحادیه شرکت‌های هواپیمایی و گردشگری در اقلیم کوردستان، امروز دوشنبه ٢٥ دسامبر در مصاحبه با کوردستان٢٤، اظهار داشت:" تعداد پروازهای مسافری از کشورهای اروپایی به اقلیم کوردستان افزایش پیدا کرده و این نشان می‌دهد که آرامش و امنیت در اقلیم کوردستان برقرار است."

وی افزود که شمار زیادی از کوردهای ساکن اروپا و گردشگران خارجی برای گذراندن تعطیلات سال نو میلادی به اربیل و سایر شهرهای اقلیم سفر می‌کنند و بازارها و مناطق گردشگری اقلیم اکنون مملو از گردشگران است.

همچنین تاکید کرد که از اقلیم کوردستان نیز تعداد پروازها به مقصد کشورهای ترکیه، لبنان، امارات، مصر و کشورها اروپایی افزایش پیدا کرده ‌است.

رئیس اتحادیه شرکت‌های هواپیمایی و گردشگری، خاطرنشان کرد که ثبات و امنیت اقلیم کوردستان توسعه بخش گردشگری را به دنبال داشته و تلاش‌های کابینه نهم دولت اقلیم برای پیشبرد بخش گردشگری، توجه گردشگران در سطح منطقه و جهان را به این بخش جلب کرده است.

روزانه هزاران گردشگر از مناطق مختلف اقلیم کوردستان، بازدید می‌کنند.

توسعه بخش گردشگری، یکی از اولویت‌های کابینه نهم دولت اقلیم کوردستان است و دولت با تدوین یک طرح راهبردی در تلاش است که تا هشت سال آینده، قادر به جذب ۲۰ میلیون گردشگر در سال باشد.

ب.ن