سرکنسول چین: سطح مبادلات بازرگانی با اقلیم کوردستان را ارتقا می‌دهیم

"تعداد شرکت‌های چینی را در اقلیم کوردستان افزایش می‌دهیم"
وزیر بازرگانی و صنعت اقلیم کوردستان در دیدار با سرکنسول چین در اقلیم کوردستان
وزیر بازرگانی و صنعت اقلیم کوردستان در دیدار با سرکنسول چین در اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤)- سرکنسول چین در اقلیم کوردستان، تاکید کرد که تلاش می‌کنند سطح مبادلات بازرگانی با اقلیم را ارتقا دهند و تعداد شرکت‌های چینی را در اقلیم کوردستان افزایش دهند.

کمال مسلم، وزیر بازرگانی و صنعت دولت اقلیم کوردستان، امروز دوشنبه از لیو جون، سرکنسول چین در اقلیم کوردستان، استقبال کرد.

بر پایه بیانیه وزارت بازرگانی و صنعت، در این دیدار ارتقای سطح مبادلات بازرگانی بین اربیل و پکن مورد گفتگو قرار گرفته است.

همچنین سرکنسول چین، تاکید کرده است که ارتقای سطح مبادلات بازرگانی با اقلیم کوردستان برای کشورش بسیار اهمیت دارد و تلاش می‌کنند که شرکت‌های چینی را برای فعالیت در اقلیم، بیشتر تشویق کنند.

سرکنسول چین افزوده است در حال حاضر ٦٠ شرکت آن کشور در اقلیم مشغول فعالیت هستند و در نظر دارند که این تعداد را با بالا بردن کیفیت کار و قیمت‌های مناسب، افزایش دهند.

کنسولگری چین در اقلیم کوردستان، در ٣٠ دسامبر ٢٠١٤ گشایش یافت.

شرکت‌های چینی در زمینه‌های انرژی، مصالح ساختمانی، برق و برخی زمینه‌های دیگر در اقلیم کوردستان، فعالیت دارند.

پکن و اربیل روابط اقتصادی نزدیکی دارند. در سپتامبر ٢٠٢٢، یک سرمایه‌گذار چینی در اربیل، اقدام به احداث شهرک گردشگری با هزینه پنج میلیارد دلار کرد. طرحی که در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع و با عنوان (شهرک شاد) احداث می‌شود، هشت هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند و شامل ویلا، ‌آپارتمان مسکونی، مرکز ورزشی، شهر بازی، آکوا پارک، هتل، بازار، مدرسه، بیمارستان و برخی خدمات دیگر می‌شود.

همچنین شرکت پاورچاین و شرکت دابین گروپ کوردستان، به طور مشترک یک کارخانه سیمان با ظرفیت شش هزار تن در استان اربیل، احداث می‌کنند.

ب.ن