وقوع سیل و زلزله در جنوب استان سیستان و بلوچستان ایران

تاکنون تنها خسارات ناشی از جاری شدن سیل گزارش شده است
سیل در سیستان و بلوچستان
سیل در سیستان و بلوچستان

اربیل (کوردستان ۲۴)– خبرگزاری ایسنا صبح سه‌شنبه ١٥اسفند ١٤٠٢گزارش کرد که زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر در عمق ۴۴ کیلومتری زمین، فنوج سیستان و بلوچستان را لرزاند.

معاون امداد و نجات هلال احمر ایران به شبکه‌ی خبر تلویزیون جمهوری اسلامی گفت: "به دلیل عمق زیاد زلزله تا این لحظه مورد خاصی از خسارت در منطقه زلزله گزارش نشده است."

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: "زلزله‌ی ۵.۶ ریشتری در فنوج این استان تا کنون خسارتی در پی نداشته است."

این زلزله در ۴۴ کیلومتری فنوج، سیستان و بلوچستان ، ۶۷ کیلومتری گلمورتی و ۶۷ کیلومتری بنت به وقوع پیوست.

این در حالی است که طی یک هفته‌ی اخیر مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان با سیل و آبگرفتگی روبه‌رو بود و سازمان هواشناسی‌ نیز روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند اعلام کرد که یک سامانه‌ی بارشی جدید در جنوب و جنوب غرب این استان فعال خواهد شد.

مجید محبی، مدیرکل ستاد بحران در استانداری سیستان و بلوچستان گفته است ۱۹۴۷ روستا تحت تاثیر سیلاب‌ها قرار گرفتند و بنابر برآورد اولیه، ۲۲ هزار میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

روز دوشنبه همچنین ماموران حکومتی با توقف خودروی مولوی عبدالحمید، روحانی پرنفوذ اهل سنت، مانع از سفر او به مناطق سیل‌زده شدند و دو فرزند او را برای ساعاتی بازداشت کردند.