استقبال پرزیدنت بارزانی از سفیر ایتالیا در عراق

"پارت دموکرات کوردستان همیشه در پی راه‌حل قانونی بوده است"
پرزیدنت مسعود بارزانی و سفیر ایتالیا در عراق
پرزیدنت مسعود بارزانی و سفیر ایتالیا در عراق

اربیل (کوردستان٢٤)- پرزیدنت بارزانی در دیدار با سفیر ایتالیا در عراق، بر حفظ کیان قانونی اقلیم کوردستان و تمامی حقوق مشروع مردم کوردستان که در قانون تثبیت شده‌اند و حاصل مبارزات تاریخی و مستمر هستند، تاکید کردند.

پرزیدنت مسعود بارزانی، امروز سه‌شنبه ١٩ مارس از ماوریتزیو گریگانتی، سفیر ایتالیا در عراق و هیئت همراه وی، استقبال کردند.

در آغاز این دیدار، سفیر ایتالیا در عراق، خوشحالی خود را از دیدار با پرزیدنت بارزانی ابراز داشت و فرارسیدن عید نوروز را به ایشان و تمام مردم کوردستان تبریک گفت.

پرزیدنت بارزانی نیز از تبریک ایشان به خاطر فرارسیدن عید نوروز قدردانی و تاکید کردند که نوروز با افروختن شعله‌های آزادی و صلح، برای کوردها نماد پیروزی بر تاریکی است.

در این دیدار، آخرین پیشامدهای مربوط به روند سیاسی و انتخابات پارلمانی اقلیم کوردستان بررسی شده و پرزیدنت بارزانی در خصوص بیانیه دفتر سیاسی پارت دموکرات کوردستان مبنی بر عدم شرکت در انتخابات، اعلام کردند که پارت دموکرات کوردستان در راستای استقرار کشور و تثبیت دموکراسی بر مبنای قانون اساسی عراق، تصویب شده در سال ٢٠٠٥، همیشه در پی راه‌حل بوده است.

پرزیدنت بارزانی بر حفظ کیان قانونی اقلیم کوردستان و تمامی حقوق مشروع مردم کوردستان که در قانون تثبیت شده‌اند و حاصل مبارزات تاریخی و مستمر هستند، تاکید کردند.

سفیر ایتالیا در عراق نیز اعلام کرد که کاملا شرایط را درک می‌کند.

دو طرف بر یافتن راه‌حلی با در نظر گرفتن دموکراسی و نظام فدرالی، تاکید کردند.

ب.ن