بشیر حداد: اگر قانون بودجه اجرا نشود احتمالا از وزیر دارایی سلب اعتماد شود

"پس از رفع مشکلات فنی دولت عراق هیچ بهانه‌ای برای عدم پرداخت سهم اقلیم کوردستان از بودجه ندارد"
بشیر حداد، معاون رئیس مجلس نمایندگان عراق
بشیر حداد، معاون رئیس مجلس نمایندگان عراق

هَولِر/اربیل (کوردستان٢٤)- معاون رئیس مجلس نمایندگان عراق، از هشدار شدید کمیسیون امور مالی مجلس به وزارت دارایی عراق خبر داد.

بشیر حداد، معاون رئیس مجلس نمایندگان عراق، در گفتگو با تلویزیون (کوردستان٢٤)، در باره موانع پیش روی اجرای قانون بودجه ٢٠٢١ عراق و عدم پرداخت سهم اقلیم کوردستان از آن، اظهار داشت:" در لایحه قانون بودجه سهم برخی نهادها با هدف خدمت به منافع عمومی مردم کاهش داده شد و این موجب شد که درخواست تجدید نظر در قانون بودجه را ارایه دهند، در صورتی که افزایش سهم آن نهادها در راستای خدمت به منافع عمومی نیست و مبالغ از کانال‌های فساد در اختیار برخی جریان‌ها قرار می‌گیرند".

وی افزود؛ مسئولیت به تاخیر افتادن اجرای قانون بودجه بر عهده وزارتخانه‌های دارایی و برنامه‌ریزی و به طور کلی دولت عراق است.

معاون رئیس مجلس نمایندگان عراق، گفت:" کمسیون امور مالی مجلس به وزارت دارایی شدیدا هشدار داده که اگر قانون بودجه در اسرع وقت اجرا نشود، وزیر دارای استیضاح خواهد شد و احتمالا از وی سلب اعتماد شود".

حداد با اشاره به این که پرداخت سهم اقلیم کوردستان از بودجه هیچ مشکل قانونی و سیاسی ندارد، تاکید کرد که پس از رفع مشکلات فنی، دیگر دولت عراق هیچ بهانه‌ای برای عدم پرداخت آن در دست ندارد، چرا که دولت اقلیم کوردستان تمام پایبندی‌های خود را به جای آورده است.

ب.ن