سرکنسول انگلیس: می‌خواهیم در بخش گردشگری با دولت اقلیم کوردستان بیشتر همکاری کنیم

"اقلیم کوردستان از لحاظ گردشگری بی‌نظیر است"
جیمز گلدمن، سرکنسول انگلیس در اقلیم کوردستان
جیمز گلدمن، سرکنسول انگلیس در اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤)- سرکنسول انگلیس در اقلیم کوردستان، با تاکید بر اینکه اقلیم از لحاظ گردشگری "بی‌نظیر" است، می‌گوید در نظر دارند که در بخش گردشگری با دولت اقلیم، همکاری بیشتری داشته باشند.

جیمز گلدمن، سرکنسول انگلیس در اقلیم کوردستان، امروز یکشنبه ١١ فوریه، در جریان بازدید از قلعه باستانی اربیل، پایتخت اقلیم کوردستان، با گزارشگر کوردستان٢٤ گفت‌وگو کرد و با بیان اینکه انگلیس یک دوست قدیمی مردم و دولت اقلیم کوردستان است، گفت هدف آنها توسعه این "دوستی بی‌نظیر" در همه زمینه‌ها است.

وی، افزود که با دیده اهمیت به استقلال اقتصادی جوانان در اقلیم کوردستان می‌نگرند و در نظر دارند که در بخش گردشگری با دولت اقلیم، هماهنگی و همکاری بیشتر داشته باشند. "زیرا اقلیم کوردستان از لحاظ گردشگری بی‌نظیر است."

گلدمن، تاکید کرد که در برخی سطوح، کارهای مطلوبی در راستای توسعه منافع دو طرف انجام داده‌اند. "اما می‌خواهیم در جهت خدمت به مردم انگلیس و مردم اقلیم کوردستان، هماهنگی بیشتری داشته باشیم."

اقلیم کوردستان و انگلیس، روابط دیرینه دارند. در سال ١٩٩١، سر جان میجر، نخست‌وزیر سابق انگلیس، نقشی کلیدی در اعلام منطقه پرواز ممنوع برای اقلیم ایفا کرد، اقدامی که اقلیم را از حملات هوایی رژیم بعث در امان داشت و در واقع زمینه تاسیس کیان فدرالی برای اقلیم کوردستان را فراهم کرد.

در سال‌های اخیر روابط بین اربیل و لندن، به ویژه در زمینه‌های تجارت، انرژی، آموزش و پرورش و امور نظامی، توسعه پیدا کرده است.

وزیر امور داخلی اقلیم کوردستان و وزیر امنیت انگلیس، در اوت ٢٠٢٣، در خصوص هماهنگی و همکاری بین اربیل و لندن در رویارویی با جرایم سازمان یافته، تفاهم‌‌نامه امضا کردند.

مقامات انگلیسی بارها بر حمایت از نیروی پیشمرگ اقلیم کوردستان در مبارزه با تروریسم، تاکید کرده‌اند.

ب.ن