هیئت پارت دموکرات کوردستان: نباید آنچه در مورد قانون بودجه رخ داد در مورد قانون نفت و گاز تکرار شود

"نگرانی خود را ابراز داشتیم"
هیئت بلندپایه پارت دموکرات کوردستان در نشست با چارچوب هماهنگی شیعه
هیئت بلندپایه پارت دموکرات کوردستان در نشست با چارچوب هماهنگی شیعه

اربیل (کوردستان٢٤) – عضو هیئت پارت دموکرات، می‌گوید که در نشست با چارچوب هماهنگی شیعه، تذکر داده‌اند که نباید آنچه در مورد قانون بودجه در مجلس نمایندگان رخ داد، در مورد قانون نفت و گاز تکرار شود.

گزارشگر کوردستان٢٤ از بغداد گزارش داد که امروز دوشنبه یک هیئت بلندپایه پارت دموکرات کوردستان در بغداد، با مقامات چارچوب هماهنگی شیعه، نشست برگزار کرده است.

بر پایه این نشست که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق نیز در آن حضور داشته، هیئت پارت دموکرات کوردستان، پایبندی دولت عراق به توافق بین اربیل و بغداد، اجرای قانون بودجه، پرداخت استحقاقات مالی اقلیم کوردستان و توافق با ائتلاف اداره دولت بر سر تصویب قانون نفت و گاز را مورد توجه قرار داده و ملاحظات خود را درباره آنها مطرح کرده است.

همچنین نگرانی خود را از اجرا نشدن برخی مواد توافقنامه بین نیروهای ائتلاف اداره دولت در خصوص اقلیم کوردستان، ابراز داشته است.

از طرفی دیگر پشتیوان صادق، عضو هیئت پارت دموکرات، در یک کنفرانس خبری که پس از نشست برگزار شد، اعلام کرد که در نشست بر پایبندی دولت عراق به نظام فدرالی، رفع مسائل مربوط به استحقاقات مالی اقلیم کوردستان، پرداخت حقوق کارمندان اقلیم، اجرای اصل ١٤٠ قانون اساسی عراق و سایر مسائل حل نشده بین اربیل و بغداد، تاکید کرده‌اند.

وی افزود؛ در نشست تذکر داده‌اند که "نباید آنچه در مورد قانون بودجه در مجلس نمایندگان رخ داد، در مورد قانون نفت و گاز تکرار شود".

قانون بودجه عمومی عراق بر خلاف توافقاتی که بین اربیل و بغداد امضا شده بود، با دخل و تصرف از سوی مجلس نمایندگان، تصویب شد.

قرار است هیئت پارت دموکرات کوردستان در سفر خود به بغداد، با نیروهای اهل سنت و شماری از شخصیت‌های سیاسی عراق نیز دیدار داشته باشد.

ب.ن