‘Covid-19 vakaları artıyor, yasak ilan edilebilir’

Sağlık Bakanlığı'nın, Kürdistan Bölgesi’nde Covid-19 vakalarındaki artış nedeniyle sokağa çıkma yasağı ilan edebileceği bildirildi.

ERBİL (K24)

Basına açıklamalarda bulunan Duhok İl Sağlık Müdürlüğü Sözcüsü Hemze Reziki, Sağlık Bakanlığı’nın yarın il sağlık müdürlükleriyle bir toplantı yapacağını söyledi.

Toplantıda son durumun değerlendirileceğini belirten Reziki, toplantıda çıkacak önerilerin, Coronavirüsle Mücadele Yüksek Kurulu’na sunulacağını kaydetti.

Covid-19 nedeniyle hastaneye yatışlarda artış olduğunu ifade eden Reziki, “Önceki dalgalarda hastanelerde yatan kişi sayısı bu kadar yüksek değildi. Tahminimce sokağa çıkma yasağı ilan edilecek” diye konuştu.

Reziki, son vakaların büyük bölümünün Delta varyantı taşıdığını söyledi.

Bayramın 4 gününde Duhok’ta 20 kişinin coronavirüs nedeniyle yaşamını yitirdiği kaydedildi.