تأکید بریتانیا بر تقویت روابط راهبردی با اقلیم کوردستان

وزیر دولت بریتانیا در امور خاورمیانه، اقلیم کوردستان را شریکی مهم برای لندن توصیف کرد

هامیش فالکونر، وزیر دولت بریتانیا در امور خاورمیانه، اقلیم کوردستان را شریکی مهم برای لندن توصیف کرد و از برنامه‌ی این کشور برای گسترش همکاری‌های دوجانبه در ماه‌های آینده خبر داد.

هامیش فالکونر، وزیر دولت بریتانیا در امور خاورمیانه و شمال آفریقا، در گفتگو با خبرنگار تلویزیون کوردستان٢٤، بر ضرورت حفظ و تقویت پیوندهای مستحکم میان بریتانیا و اقلیم کوردستان تأکید کرد. وی با ابراز خرسندی از دیدار چند ماه پیش خود با نخست‌وزیر دولت اقلیم کوردستان، اظهار داشت که این منطقه جایگاهی ویژه در سیاست‌های منطقه‌ای بریتانیا دارد.

وزیر دولت بریتانیا با اشاره به تماس‌های مستمر با همکاران و مقامات در عراق و اقلیم کوردستان، تصریح کرد که اقلیم کوردستان یک شریک راهبردی و کلیدی برای بریتانیا محسوب می‌شود. فالکونر در این باره گفت: "در هفته‌ها و ماه‌های پیشِ رو، بر تقویت این روابط تمرکز بیشتری خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم دامنه‌ی همکاری‌های خود را در زمینه‌های مختلف گسترش دهیم."

وی همچنین تأکید کرد که پیوندهای میان لندن و اربیل برای دولت بریتانیا بسیار حائز اهمیت است و باید در راستای تقویت هرچه بیشتر این مناسبات گام برداشت.

هامیش فالکونر در بخش دیگری از سخنان خود به ثبات سیاست خارجی بریتانیا در قبال منطقه اشاره کرد و یادآور شد که تعامل با عراق و اقلیم کوردستان، بخشی از رویکرد ثابت لندن است. وی خاطرنشان کرد: "اطمینان دارم هر شخصی که مسئولیت نخست‌وزیری بریتانیا را بر عهده داشته باشد، بر ضرورت حفظ و توسعه‌ی روابط با عراق و اقلیم کوردستان پافشاری خواهد کرد."